Tack, är det ett svårt ord?

Varför har så många svårt för att säga tack ? tex när man får en komplimang om att man är söt eller något likande. Folk börjar oftast bortförklara sig över alla små "fel", som ingen ändå lägger märke till. Jag har själv svårt för att säga tack och att vara nöjd över mig själv. Jag hittar alltid en massa småfel och tänker alldeles för mycket på det. Jag försöker bli bättre på att vara nöjd med sig själv , men hur lätt är det i detta samhälle? Inte det lättaste kan jag säga dig.
Det finns många som får höra kränkande ord varje dag. Alla kanske inte menar det dom säger, men visst tror jag att dom flesta tar åt sig. Jag vet inte, jag kan ha fel, men just den känslan är den jag får.

Jag tycker att alla borde ha en bra självkänsla och ett bra självförtroende. Alla ska få se ut som de vill , bära kläderna som man tycker är snyggt. Vad tycker ni? Tycker ni jag har fel? Var stolt över du själv, visa folk vem du är och säg tack när du får en komplimang. Det kan få dig att verka mer självsäker.


- Du är bra som du är! / Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0