Halloween, vad är det för dig ?

För mig är halloween att vara med sina nära och kära. Att vara med dom, visa att man bryr sig om dom och visa att man inte vill förlora dom. Alla har olika syn på halloween eller som det egentligen heter allhelgona helgen, som betyder att man ska hedra de döda. Jag kanske inte är direkt bra på att hedra de döda , men jag firar nog mer allhelgona än halloween. Förr fira jag mest halloween. Jag riktigt älskade att springa runt och fråga bus eller godis utklädd som häxa eller något annat läskigt. Fast jag vill inte att någon skulle plinga på hos oss, jag var så rädd för dom utklädda. Jag vet, helt sjukt, men vem bryr sig liksom? Dels så gorde jag ändå inget bus, det hade jag inte hjärta till. Men idag när jag tänker tillbaka på mina bus eller godis tider, så kan jag tycka att jag var lite oförskämd. Att tigga godis från andra rara människor kanske inte är helt rätt, eller? Jag hade ju faktiskt råd att köpa eget. Det mesta av godiset man fick var ju inte ens gott. Det var ju jätteäckligt! Sen kan man ju tänka på att det var kanske flera som rört i godiset man fick. Hur fräscht är det egentligen?

Alla firar helt klart på olika sätt. De yngre klär ut sig och ser allmänt söta ut när klär ut sig till häxa, spöke, vampyr eller vad dom nu lär ut sig till. Men när tonåringar klär ut sig tycket jag inte det är lika sött längre, jag tycker nog att det är mer skrämmande. Alla firar vi olika och det respekterar jag fullt ut. Vissa har fester, kan ju vara helt okej om det går lugnt till. Men hur roligt är det att supa ner sig helt och sen inte komma ihåg ett skit av det som hänt, kanske inte det roligaste i min värld. Det alternativet jag gillar bäst är nog att kolla på en riktigt läskig skräckfilm med massa gott framme. Det känns helt perfekt! Men alla gillar inte skräckfilmer, så det går ju bra med vilken film som helst. Alla är vi olika och alla gillar vi olika saker.
Ha en bra halloween och fira den som du vill! / Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0