Brr, så kallt!

Det är kallt och jag fryser som bara den. Det är den dumma stormens fel, helt klart! När jag skulle gå från bussen och hem höll jag på att blåsa bort. Hur kan det ens blåsa så mycket här? Egentligen är det inte så kallt ute, utan bara 0 grader, men om man räknar med kylfaktorn så är det nästan -20. Snacka om att det blåser mycket och kallt! Hoppas stormen går över snart, orkar inte sitta inne pga blåst som får en att frysa ihjäl. Har redan hunnit dricka en stor mugg te och ska nog dricka en till mugg, men man blir så kissnödig utav te. Så får se hur det blir med det. Dels så är det mörkt redan vid tre tiden. Hallå, lite för tidigt väl?! ;O Jag gillar vintern och mörkret. Tycker det är mysigt på ett sätt, men samtidigt är jag rädd för mörkret. Det blir mörkt lite för tidigt, man blir ju så trött. Kände när jag satt på bussen hem att jag blev oerhört trött och höll på att somna. Hojja, det är dags att bli pigg!

Idag ska jag träna! Första gången på två veckor och jag känner mig enormt taggad. Har varit tvungen att avstå pga av förkylning och rygg och knäskador. Livet är inte lätt alla gånger. Att dras med skador är inte det roligaste, speciellt inte när det gått så långt att man måste avstå från träning. Okej, tränar ju rätt mycket i veckan och det sliter på kroppen. Jag vet, men jag kan bara inte acceptera det. Måste börja förstå vad som händer med den nu. På den senaste tiden har jag på varje träning känt av smärta antingen i ryggen eller i knäna. Fruktansvärt jobbigt! Det är dags för mig att verkligen börja lyssna på min kropp! När den säger ifrån måste jag acceptera det inte bara fortsätta att kämpa och pressa.

Vi höres! / Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0